Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την αγορά του franchise στην Ελλάδα
Franchise Market
bannertopleft
Shadow.gr
Γρηγόρης Μικρογεύματα - Coffeeright
PitStopPark.com
Astir Zois advert
NaraCamicie
k2 campus
iScool
Vidneo.gr
Bloodhound
piatsakalamaki
interasfalisi
hot_dog_king

Κατάλογος franchise

Βρείτε το σύστημα franchise που σας ταιριάζει...

Διάλεξε κλάδο:


Διάλεξε κατηγορία:
επιλογή δικτύου με όνομα

Ειδικοί συνεργάτες franchise

Ενισχύθηκε ο ανταγωνισμός στον κλάδο των τυποποιημένων μπισκότων, κρουασάν και αλμυρών σνακ το 2009

Τρίτη, 20 Ιουλίου 2010
  • Μειώθηκε η κατανάλωση τυποποιημένων κρουασάν, ενώ μικρή αύξηση εμφάνισε η κατανάλωση μπισκότων και αλμυρών σνακ το 2009. 
  • Η τρέχουσα οικονομική κρίση έστρεψε αρκετούς καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. 
  • Ο κλάδος χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, γεγονός που καθιστά εντονότερο τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων.

Σημαντικά συμπεράσματα προκύπτουν από την κλαδική μελέτη «Τυποποιημένα Μπισκότα, Κρουασάν, Αλμυρά Σνακ» που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Η ελληνική αγορά μπισκότων, κρουασάν και αλμυρών σνακ χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, εφόσον ελέγχεται από λίγες εδραιωμένες εταιρείες. Το γεγονός αυτό καθιστά εντονότερο τον ανταγωνισμό, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τα μερίδιά τους με κάθε τρόπο. Στην ένταση του ανταγωνισμού συμβάλλει και η αύξηση του μεριδίου αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Το τυποποιημένο κρουασάν παράγεται και διατίθεται σχεδόν σε πολύ μεγάλο ποσοστό στην ελληνική αγορά, καθώς σε πολλές χώρες της Ευρώπης το εν λόγω προϊόν διατίθεται κυρίως σε νωπή (φρέσκια) μορφή στα αρτοποιεία και ζαχαροπλαστεία. Ως εκ τούτου, σχεδόν δεν πραγματοποιούνται στη χώρα μας εισαγωγές τυποποιημένων κρουασάν, ενώ περιορισμένες είναι και οι εξαγωγές.
Ο παραγωγικός τομέας των τυποποιημένων μπισκότων και αλμυρών σνακ περιλαμβάνει λίγες βιομηχανικές μονάδες. Οι εισαγωγικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των ειδών διατροφής και ασχολούνται παράλληλα με την παραγωγή ή την εισαγωγή και άλλων τυποποιημένων προϊόντων (πχ. κρουασάν, κριτσίνια κλπ.) και γενικότερα προϊόντων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ή και άλλων ειδών τροφίμων. Επίσης, εισαγωγές πραγματοποιούνται και από ορισμένα σουπερμάρκετ, με δικό τους ή άλλο εμπορικό σήμα.
Στους συγκεκριμένους κλάδους υπάρχει πληθώρα υποκατάστατων προϊόντων, γεγονός που έχει ως επακόλουθο οι επιχειρήσεις να υφίστανται έντονο ανταγωνισμό από παρεμφερή τυποποιημένα προϊόντα, όπως κέικ, τσουρέκια, κριτσίνια, παγωτά κ.α. Επίσης, ανταγωνιστικά λειτουργούν και τα αντίστοιχα νωπά προϊόντα (π.χ. φρέσκα κρουασάν, βουτήματα κ.λ.π.).
Η εγχώρια φαινομενική κατανάλωση μπισκότων αυξήθηκε την περίοδο 2000-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 4,3%. Ειδικότερα, το 2009 παρουσίασε μικρή αύξηση 1,6% σε σχέση με το 2008. Η εγχώρια αγορά των τυποποιημένων κρουασάν μειώθηκε το 2009 κατά 2,1%, ενώ οριακή αύξηση εμφάνισε η κατανάλωση αλμυρών σνακ. Τα τσιπς κάλυψαν το 57,5% του συνολικής αγοράς αλμυρών σνακ το 2009, ενώ το 42,5% της εν λόγω αγοράς αφορούσε μορφοποιημένα σνακ (πχ. γαριδάκια, σνακ μεξικάνικης προέλευσης κ.α).

Διαχρονική εξέλιξη του δείκτη κατανάλωσης μπισκότων, κρουασάν και αλμυρών σνακ βάσει ποσότητας (2000=100) Διάρθρωση της αγοράς αλμυρών σνακ βάσει ποσότητας (2009)
 ICAP  ICAP

Πηγή: Eκτιμήσεις αγοράς, ICAP Group

Αναφορικά με τις προοπτικές του κλάδου, σημειώνεται ότι οι εξεταζόμενες αγορές θεωρούνται “ώριμες” και ως εκ τούτου η κατανάλωση μπισκότων, κρουασάν και αλμυρών σνακ παρουσιάζει μικρές μεταβολές από έτος σε έτος. Η υφιστάμενη οικονομική κρίση έχει στρέψει αρκετούς καταναλωτές στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (τα οποία είναι οικονομικότερα σε σχέση με τα «επώνυμα» προϊόντα). Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, η αγορά των μπισκότων, κρουασάν και αλμυρών σνακ στο σύνολό της αναμένεται να παρουσιάσει μικρή μεταβολή (±1%-2%) τη διετία 2010-2011.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των παραγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ο ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 5 επιχειρήσεων μπισκότων, 5 επιχειρήσεων κρουασάν και 4 επιχειρήσεων αλμυρών σνακ, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2007 και 2008. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού των παραγωγικών επιχειρήσεων μπισκότων, παρουσίασε οριακή μείωση 0,46% το 2008 έναντι του 2007. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν το ίδιο έτος κατά 7,87%, ενώ τα καθαρά κέρδη εμφάνισαν μείωση 26,55%.
Το σύνολο ενεργητικού των παραγωγικών επιχειρήσεων κρουασάν αυξήθηκε σημαντικά το 2009 (κατά 19,35%). Ανάλογη εξέλιξη είχαν και οι πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 7,28% το συγκεκριμένο έτος. Το τελικό καθαρό αποτέλεσμα των επιχειρήσεων ήταν ζημιογόνο το 2009.

Αναφορικά με τις παραγωγικές επιχειρήσεις αλμυρών σνακ, σημειώνεται ότι το σύνολο ενεργητικού αυξήθηκε το 2009 κατά 15,36%. Οι πωλήσεις των εν λόγω εταιρειών παρουσίασαν μικρή αύξηση (κατά 1,60%), ενώ τα κέρδη προ φόρου εισοδήματος μειώθηκαν το 2009 κατά 45,09%.

H ICAP Group –με €56 εκατομμύρια έσοδα για το 2009 και 1.200 εργαζομένους- είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Διαθέτει γραφεία σε 5 ελληνικές πόλεις, και ισχυρή παρουσία στην Νοτιοανατολική Ευρώπη με θυγατρικές στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Σερβία και στην Κύπρο. Η ICAP Group εξελίσσεται ταχέως σε έναν πολυσχιδή οργανισμό, παρέχοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 μεγάλες κατηγορίες: Credit Risk Services, Marketing Solutions, Management Consulting και People Solutions.