Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την αγορά του franchise στην Ελλάδα
Franchise Market
bannertopleft
Shadow.gr
Γρηγόρης Μικρογεύματα - Coffeeright
PitStopPark.com
Astir Zois advert
NaraCamicie
k2 campus
iScool
Vidneo.gr
Bloodhound
piatsakalamaki
interasfalisi
hot_dog_king

Κατάλογος franchise

Βρείτε το σύστημα franchise που σας ταιριάζει...

Διάλεξε κλάδο:


Διάλεξε κατηγορία:
επιλογή δικτύου με όνομα

Ειδικοί συνεργάτες franchise

Σημαντική μείωση παρουσιάζει η συνολική εγχώρια αγορά σκαφών αναψυχής την τελευταία τριετία

Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου 2011
  • Τα τελευταία φορολογικά μέτρα της πολιτείας έπληξαν σημαντικά τις πωλήσεις σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα 
  • Οι πωλήσεις σκαφών αναψυχής (σε τεμάχια) παρουσίασαν μείωση της τάξης του 26% το 2010 σε σχέση με το 2009

Το κόστος απόκτησης ενός σκάφους καθώς και τα έξοδα φύλαξης και συντήρησης σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα, αποτελούν βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση. Το 2010 επιβλήθηκε ειδικός ετήσιος φόρος στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής (σε μηχανοκίνητα άνω των 10μ. και σε ιστιοφόρα άνω των 15μ.) καθώς επίσης και φόρος πολυτελείας (για σκάφη άνω των 7,5μ.), πέραν της αύξησης του Φ.Π.Α. Τα παραπάνω προκύπτουν από την κλαδική μελέτη «Σκάφη Αναψυχής» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Η εν λόγω μελέτη αναλύει την αγορά των σκαφών αναψυχής, τόσο από την πλευρά της ζήτησης όσο και από την πλευρά της προσφοράς.

Στον κλάδο δραστηριοποιείται σχετικά μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, συγκριτικά με το μέγεθος της ελληνικής αγοράς, οι οποίες στην πλειοψηφία τους είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους. Το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους περιλαμβάνει την κατασκευή ή/και εισαγωγή σκαφών αναψυχής, καθώς και άλλες παρεμφερείς δραστηριότητες, όπως είναι η επισκευή και συντήρηση σκαφών, η εμπορία ναυτιλιακών ειδών και μηχανών θαλάσσης κλπ.

Σχολιάζοντας την εξέλιξη της ελληνικής αγοράς σκαφών αναψυχής, η Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ. Σταματίνα Παντελαίου, τόνισε τα εξής: «Μειωμένες κατά 26,3% εμφανίζονται οι συνολικές εγχώριες πωλήσεις σκαφών αναψυχής (σε τεμάχια) το 2010 σε σχέση με το 2009. Στο σύνολο της αγοράς, τα πολυεστερικά σκάφη αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος, καταλαμβάνοντας μερίδιο της τάξεως του 71% τη διετία 2009-2010 και ακολουθούν τα φουσκωτά σκάφη, με μερίδιο αγοράς 27% το 2010. Η ζήτηση για πολυεστερικά σκάφη καλύπτεται κυρίως από προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα, ενώ στα φουσκωτά υπερτερούν οι εισαγωγές. Ξεχωριστή κατηγορία αποτελούν τα θαλάσσια jets οι πωλήσεις των οποίων εμφάνισαν μείωση κατά 41% περίπου το 2010 σε σχέση με το 2009».

Δείκτης εξέλιξης της εγχώριας αγοράς σκαφών αναψυχής σε τεμάχια (2001-2010)

Διάρθρωση της εγχώριας αγοράς σκαφών αναψυχής (2010)

 

Έτος βάσης 2001: 100

Πηγή: ICAP Group- Εκτιμήσεις αγοράς

Στα σημαντικότερα προβλήματα του κλάδου περιλαμβάνεται η διάθεση στην εγχώρια αγορά σκαφών που δεν πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές, καθώς και η επιβολή νέων φορολογικών μέτρων σε βάρος των κατόχων τους.

Στα πλαίσια της μελέτης πραγματοποιήθηκε η χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου με τη χρήση 20 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Περαιτέρω, συνετάχθη ο ομαδοποιημένος ισολογισμός του κλάδου βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος επτά (7) κατασκευαστικών και 11 εισαγωγικών επιχειρήσεων σκαφών, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2010 και 2009. Όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων, το σύνολο των πωλήσεων των κατασκευαστικών επιχειρήσεων διαμορφώθηκε το 2010 σε €10,8 εκατ., παραμένοντας στα επίπεδα του 2009, ενώ τα συνολικά μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 7,84%. Το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα ήταν αρνητικό και τα δύο εξεταζόμενα έτη (εμφανίζεται ελαφρώς βελτιωμένο το 2010). Σε θετικά επίπεδα διαμορφώθηκαν τα κέρδη EBITDA το 2010 (αρνητικά το 2009).
Οι συνολικές πωλήσεις των 11 εισαγωγικών εταιρειών εμφανίζονται μειωμένες κατά 16,7% το 2010 (€26,3 εκατ.) σε σχέση με το 2009, ενώ τα συνολικά μικτά κέρδη υποχώρησαν με αρκετά υψηλότερο ρυθμό (-30,76%). Το τελικό καθαρό αποτέλεσμα των εταιρειών του δείγματος είναι ζημιογόνο και τα δύο εξεταζόμενα έτη. Ωστόσο, οι συνολικές ζημιές εμφανίζονται μειωμένες το 2010 σε σχέση με το 2009, λόγω της σημαντικής αύξησης των μη λειτουργικών εσόδων το 2010.