Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την αγορά του franchise στην Ελλάδα
Franchise Market
bannertopleft
Shadow.gr
Γρηγόρης Μικρογεύματα - Coffeeright
PitStopPark.com
Astir Zois advert
NaraCamicie
k2 campus
iScool
Vidneo.gr
Bloodhound
piatsakalamaki
interasfalisi
hot_dog_king

Κατάλογος franchise

Βρείτε το σύστημα franchise που σας ταιριάζει...

Διάλεξε κλάδο:


Διάλεξε κατηγορία:
επιλογή δικτύου με όνομα

Ειδικοί συνεργάτες franchise

Απότομη πτώση στις πωλήσεις των καταστημάτων ηλεκτρολογικού υλικού για το 2009 λόγω της κρίσης στην οικοδομή

Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010
  • Η αγορά ηλεκτρολογικού υλικού είναι στενά συνδεδεμένη με την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας και των κατασκευών
  • Ο όγκος της οικοδομικής δραστηριότητας εμφανίζεται πτωτικός από το 2006 καταγράφοντας απώλειες 43,2% την τελευταία τριετία
  • Στον κλάδο δραστηριοποιούνται πέραν των μεμονωμένων καταστημάτων, αλυσίδες καταστημάτων, συνεταιρισμοί ηλεκτρολόγων και αγοραστικοί όμιλοι
  • Μείωση εμφανίζει το μέγεθος της αγοράς το 2009 σε αντίθεση με την περίοδο 2006-2008 όπου η αγορά κινήθηκε ανοδικά

Σημαντική μείωση παρουσίασαν οι πωλήσεις των καταστημάτων εμπορίας ηλεκτρολογικού υλικού για το 2009, όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Η εν λόγω μελέτη εξετάζει τον κλάδο των καταστημάτων εμπορίας ηλεκτρολογικού υλικού εξοπλισμού, την πορεία και τις προοπτικές εξέλιξής του.
Η κατασκευαστική και ειδικότερα η οικοδομική δραστηριότητα της χώρας επιδρά άμεσα στη ζήτηση ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης προέρχεται από τις ανεγέρσεις οικοδομών. Σημειώνεται ότι, η ποσοστιαία συμμετοχή των κατοικιών στον ακαθάριστο σχηματισμό κεφαλαίου εμφανίζει μείωση από το 2006, φθάνοντας στο χαμηλότερό της σημείο το έτος 2008. Η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα υποχώρησε κατά 27% περίπου (σε όγκο) το 2009 σε σχέση με το 2008.
Στη χώρα μας, στον κλάδο της εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού δραστηριοποιούνται εκτός από τα μεμονωμένα καταστήματα που είναι διάσπαρτα σε ολόκληρη την επικράτεια, αλυσίδες καταστημάτων (καταστήματα τα οποία λειτουργούν κάτω από το ίδιο εμπορικό σήμα και ελέγχονται από τον ίδιο φορέα), καθώς επίσης αγοραστικοί όμιλοι αλλά και συνεταιρισμοί ηλεκτρολόγων.

Μέγεθος αγοράς καταστημάτων εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού (σε αξία)

(α) Δείκτης εξέλιξης της αξίας αγοράς (2006-2009, 2006=100)

(β) Διάρθρωση εγχώριας αγοράς κατά κατηγορία (2009)

 ICAP  ICAP

Πηγή: Eκτιμήσεις αγοράς, ICAP Group


Οι συνολικές πωλήσεις των καταστημάτων εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού ακολούθησαν ανοδική πορεία την περίοδο 2006-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 10%. Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή ανατρέπεται το 2009, καθώς εμφανίζεται μείωση 20% σε σχέση με το 2008. Στο συγκεκριμένο μέγεθος της αγοράς περιλαμβάνεται η αξία των πωλήσεων (χονδρικής και λιανικής) όλων των επιχειρήσεων εκείνων που εκμεταλλεύονται οργανωμένα καταστήματα εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού (οικιακής και βιομηχανικής χρήσης), ενώ δεν υπολογίζονται οι πωλήσεις προϊόντων που πραγματοποιούνται μέσω πολυκαταστημάτων, σουπερμάρκετ, καταστημάτων DIY καθώς επίσης και των μικρομάγαζων που ενίοτε διατηρούν οι ηλεκτρολόγοι. Σε ό,τι αφορά τη διάρθρωση του μεγέθους της αγοράς, ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός (υλικό ράγας, πίνακες διανομής, διακοπτικό υλικό, σχάρες και κανάλια, μπαλαντέζες και διακόπτες) εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς για το 2009 (περίπου 40%).

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε εκτενής χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει 20 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκαν ομαδοποιημένοι ισολογισμοί βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 67 επιχειρήσεων του κλάδου, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2008 και 2007. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο ενεργητικού των εταιρειών αυξήθηκε κατά 10,6% το 2008 σε σχέση με το 2007, ενώ οι συνολικές τους πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 7% την ίδια περίοδο. Αντίθετα, τα κέρδη προ φόρου εισοδήματος εμφανίζουν μείωση κατά 23,4%, κυρίως λόγω της διεύρυνσης των λειτουργικών εξόδων, ενώ τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 6,3%.


H ICAP Group –με €56 εκατομμύρια έσοδα για το 2009 και 1.200 εργαζομένους- είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Διαθέτει γραφεία σε 5 ελληνικές πόλεις, και ισχυρή παρουσία στην Νοτιοανατολική Ευρώπη με θυγατρικές στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Σερβία και στην Κύπρο. Η ICAP Group μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance, της μεγαλύτερης εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξελίσσεται ταχέως σε έναν πολυσχιδή οργανισμό, παρέχοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 μεγάλες κατηγορίες: Credit Risk Services, Marketing Solutions, Management Consulting και People Solutions.