Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την αγορά του franchise στην Ελλάδα
Franchise Market
bannertopleft
Shadow.gr
Γρηγόρης Μικρογεύματα - Coffeeright
PitStopPark.com
Astir Zois advert
NaraCamicie
k2 campus
iScool
Vidneo.gr
Bloodhound
piatsakalamaki
interasfalisi
hot_dog_king

Κατάλογος franchise

Βρείτε το σύστημα franchise που σας ταιριάζει...

Διάλεξε κλάδο:


Διάλεξε κατηγορία:
επιλογή δικτύου με όνομα

Ειδικοί συνεργάτες franchise

Δελτίου τύπου κλαδικής μελέτης «Ελαστικά-Ζάντες»

Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2012
  • Η συνολική εγχώρια αγορά ελαστικών (σε τεμάχια) εμφάνισε μείωση την τελευταία τριετία (2008-2010), καταγράφοντας πτώση 11,6% το 2010 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
  • Τα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων κάλυψαν το 68% της συνολικής αγοράς του 2010 και ακολούθησαν τα ελαστικά δικύκλων με 16% περίπου.
  • Μείωση 33% σημείωσαν και οι πωλήσεις ζαντών για αυτοκίνητα το 2010/09.

Η αγορά τόσο των ελαστικών για τροχοφόρα οχήματα (επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά φορτηγά και επαγγελματικά, φορτηγά και λεωφορεία, τρακτέρ, χωματουργικά, μοτοσικλέτες) όσο και των ζαντών (δεύτερης τοποθέτησης) για αυτοκίνητα, εμφανίζει πτωτικές τάσεις και αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω απώλειες το προσεχές διάστημα. Τα παραπάνω επισημαίνονται στην τελευταία έκδοση της κλαδικής μελέτης «Ελαστικά-Ζάντες» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Η ελληνική αγορά ελαστικών καλύπτεται από εισαγόμενα προϊόντα, καθώς δεν υπάρχει εγχώρια παραγωγή. Βασικό χαρακτηριστικό του κλάδου είναι η ανομοιογένεια που παρατηρείται τόσο στο μέγεθος των εισαγωγικών επιχειρήσεων ελαστικών όσο και στο βαθμό δραστηριοποίησής τους στα εξεταζόμενα προϊόντα. Αρκετές επιχειρήσεις εισαγωγής ελαστικών ασχολούνται γενικότερα με το εμπόριο διαφόρων ειδών και αξεσουάρ αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας. Ομοίως, η ζήτηση για ζάντες καλύπτεται ουσιαστικά από εισαγόμενα προϊόντα, ενώ τα τελευταία χρόνια κάποιες από τις επιχειρήσεις που είχαν σαν κύρια δραστηριότητα την ζάντα έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους περισσότερο στο ελαστικό.

Η ζήτηση για ελαστικά εξαρτάται άμεσα από τον στόλο των κυκλοφορούντων οχημάτων, τον αριθμό των διανυθέντων χιλιομέτρων καθώς και από την αλλοίωση (φθορά) που υφίστανται λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας και των αλλαγών της θερμοκρασίας. Η «βελτίωση» της εικόνας ενός αυτοκινήτου αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα που επηρεάζει τη ζήτηση ζαντών.

Σταματίνα Παντελαίου

Σχετικά με την πορεία και εξέλιξη της αγοράς, η Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ. Σταματίνα Παντελαίου, επεσήμανε τα εξής: «Η συνολική εγχώρια αγορά ελαστικών κινήθηκε ανοδικά την περίοδο 1999-2007, ενώ την τελευταία τριετία 2008-2010 εμφάνισε μείωση. Ειδικότερα, το 2010 κατέγραψε πτώση 11,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η αξία της συγκεκριμένης αγοράς παρουσίασε μείωση της τάξης του 13% το 2010/09. Τα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων κάλυψαν το 68,3% της συνολικής αγοράς του 2010 και ακολούθησαν τα ελαστικά δικύκλων με 15,7%.
Οι πωλήσεις των ζαντών για αυτοκίνητα παρουσίασαν πτωτικές τάσεις τα τελευταία χρόνια, καταγράφοντας μείωση κατά 33% σε ποσότητα και 32% σε αξία το 2010/09. Οι ζάντες δεύτερης τοποθέτησης για επιβατικά αυτοκίνητα καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της εξεταζόμενης αγοράς, ενώ μικρό μερίδιο αποσπούν αυτές που προορίζονται για ημιφορτηγά και 4x4».

 

Δείκτης εξέλιξης της εγχώριας αγοράς ελαστικών και ζαντών σε ποσότητα (1999-2010)

Διάρθρωση της συνολικής εγχώριας αγοράς ελαστικών σε ποσότητα (2010)

Έτος βάσης 1999=100

Πηγή: ICAP Group

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού, ο οποίος συνετάχθη με βάση δείγμα 20 επιχειρήσεων εισαγωγής ελαστικών, προκύπτουν τα εξής: το σύνολο του ενεργητικού εμφάνισε το 2010 μείωση 5,31% σε σχέση με το 2009 και τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν κατά 22,85% την ίδια περίοδο. Οι συνολικές πωλήσεις υποχώρησαν το 2010 κατά 5,5% έναντι του 2009, ενώ το μικτό κέρδος μειώθηκε με υψηλότερο ρυθμό (9,95%). Τέλος, οι επιχειρήσεις του δείγματος εμφάνισαν ζημιογόνο καθαρό αποτέλεσμα το 2010 έναντι κερδών το 2009, ενώ τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν κατά 46%.