Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την αγορά του franchise στην Ελλάδα
Franchise Market
bannertopleft
Shadow.gr
Γρηγόρης Μικρογεύματα - Coffeeright
PitStopPark.com
Astir Zois advert
NaraCamicie
k2 campus
iScool
Vidneo.gr
Bloodhound
piatsakalamaki
interasfalisi
hot_dog_king

Κατάλογος franchise

Βρείτε το σύστημα franchise που σας ταιριάζει...

Διάλεξε κλάδο:


Διάλεξε κατηγορία:
επιλογή δικτύου με όνομα

Ειδικοί συνεργάτες franchise

Ελαφρά πτώση παρουσιάζουν οι πωλήσεις έτοιμων φαγητών στη χώρα μας τα τελευταία δύο χρόνια.

Τρίτη, 17 Αυγούστου 2010
  • Η αξία της εγχώριας αγοράς έτοιμων φαγητών παρουσίασε πτωτική τάση την περίοδο 2009/2008.
  • Τα κατεψυγμένα φαγητά καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής αγοράς και ακολουθούν η κονσέρβα, τα φαγητά ψυγείου, τα αποξηραμένα και τα προϊόντα της ζεστής γωνιάς.
  • Η ζήτηση για έτοιμα φαγητά καλύπτεται κυρίως από εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα και λιγότερο από εισαγωγές.

Οι τελευταίες μεταβολές και προοπτικές εξέλιξης του κλάδου Τυποποιημένων Έτοιμων Φαγητών παρουσιάζονται στην τέταρτη έκδοση της σχετικής Κλαδικής Μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Τα τυποποιημένα έτοιμα φαγητά αποτελούν μέρος του ευρύτερου κλάδου των τροφίμων, εντάσσονται δε στη γενικότερη κατηγορία της «εύκολης» σίτισης (“convenience food”).

Έτοιμα φαγητά θεωρούνται εκείνα που δεν χρειάζονται περαιτέρω επεξεργασία ή προσθήκη υλικών εκτός από ψήσιμο ή ζέσταμα και τα οποία αποτελούν πλήρη γεύματα. Τα έτοιμα φαγητά διακρίνονται σε: φαγητά σε θερμοκρασία περιβάλλοντος (ambient foods) που περιλαμβάνουν τις κονσέρβες και τα αποξηραμένα, β) φαγητά ψυγείου, γ) φρεσκοκατεψυγμένα φαγητά (fresh frozen) και δ) τη «ζεστή γωνιά».

Η μείωση του διαθέσιμου χρόνου εξαιτίας των αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων των μελών της οικογένειας συμβάλλει στην αυξημένη ζήτηση των νοικοκυριών για έτοιμο φαγητό, ανάγκη την οποία καλύπτουν και τα προϊόντα του εξεταζόμενου κλάδου.

Ανταγωνιστικά προς τα εξεταζόμενα προϊόντα λειτουργούν οι υπηρεσίες παράδοσης φαγητού από εστιατόρια (delivery) και η παρουσία των εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης (fast food).

Η συνολική αξία (πωλήσεις) της εγχώριας αγοράς έτοιμων φαγητών κινήθηκε ανοδικά την τελευταία δεκαετία, παρουσιάζοντας μέση ετήσια αύξηση 10%. Ειδικότερα, την περίοδο 2000-2007 ο μέσος ετήσιος ρυθμός της αγοράς κυμάνθηκε σε υψηλότερα επίπεδα (13,3%). Σύμφωνα όμως με εκτιμήσεις, το 2008 παρατηρούνται σχετικά σταθεροποιητικές τάσεις (οριακή πτώση 0,4% της αξίας πωλήσεων), ενώ το 2009 η συνολική αξία εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά 2,5% περίπου.

Δείκτης εξέλιξης της εγχώριας αγοράς έτοιμων φαγητών βάσει αξίας (2000-2009)

Διάρθρωση της εγχώριας αγοράς έτοιμων φαγητών ανά κύρια κατηγορία (2000-2009)

ICAP

ICAP

(Έτος Βάσης 2000=100)

Η κατανομή της αγοράς τυποποιημένων έτοιμων φαγητών το 2009 είχε ως εξής: κατεψυγμένα 38,6%, κονσέρβες 32,5%, ψυγείου 17,3%, «ζεστή γωνιά» σούπερ μάρκετ 10,0% και αποξηραμένα 1,6%. Η κατηγορία των φαγητών ψυγείου είναι αυτή που πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση την περίοδο 2000-2009.
Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση αντιπροσωπευτικών επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός 8 επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων
2007 και 2008. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, οι συνολικές πωλήσεις των οκτώ εταιρειών του δείγματος μειώθηκαν το 2008/2007 κατά 3,9%. Η μείωση του κόστους πωληθέντων με υψηλότερο ρυθμό (6,4%) οδήγησε σε αύξηση του μικτού κέρδους κατά 1,9%. Τούτο, σε συνδυασμό με τη μείωση των λοιπών λειτουργικών εξόδων κατά 6,8%, είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των συνολικών καθαρών κερδών κατά 19,7%. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 15,9% την ίδια περίοδο.


H ICAP Group –με €56 εκατομμύρια έσοδα για το 2009 και 1.200 εργαζομένους- είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Διαθέτει γραφεία σε 5 ελληνικές πόλεις, και ισχυρή παρουσία στην Νοτιοανατολική Ευρώπη με θυγατρικές στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Σερβία και στην Κύπρο. Η ICAP Group εξελίσσεται ταχέως σε έναν πολυσχιδή οργανισμό, παρέχοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 μεγάλες κατηγορίες: Credit Risk Services, Marketing Solutions, Management Consulting και People Solutions.