Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την αγορά του franchise στην Ελλάδα
Franchise Market
bannertopleft
Shadow.gr
Γρηγόρης Μικρογεύματα - Coffeeright
PitStopPark.com
Astir Zois advert
NaraCamicie
k2 campus
iScool
Vidneo.gr
Bloodhound
piatsakalamaki
interasfalisi
hot_dog_king

Κατάλογος franchise

Βρείτε το σύστημα franchise που σας ταιριάζει...

Διάλεξε κλάδο:


Διάλεξε κατηγορία:
επιλογή δικτύου με όνομα

Ειδικοί συνεργάτες franchise

Πτώση παρουσιάζουν οι πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας το 2009

Δευτέρα, 23 Αυγούστου 2010
  • Πτώση της τάξης του 5% σημειώθηκε το 2009 στις πωλήσεις των προϊόντων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας μέσω των αντίστοιχων καταστημάτων. 
  • Έντονη γεωγραφική εξάπλωση των αλυσίδων, με 25 επιχειρήσεις να εκμεταλλεύονται περίπου 2.800 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Σύμφωνα με την Κλαδική Μελέτη που πρόσφατα εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group Α.Ε. για τις Αλυσίδες Καταστημάτων Πολυμέσων και Κινητής Τηλεφωνίας, η ελληνική αγορά χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων, ο οποίος εστιάζεται σε διάφορα επίπεδα (τιμολογιακή πολιτική, πιστωτικές διευκολύνσεις, γεωγραφική επέκταση, διαφημιστική προβολή κλπ). Σημειώνεται ότι στον ευρύτερο κλάδο των προϊόντων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας δραστηριοποιούνται κυρίως τρεις κατηγορίες δικτύων πώλησης: οι αλυσίδες καταστημάτων προϊόντων και υπηρεσιών κινητής/σταθερής τηλεφωνίας, οι αλυσίδες καταστημάτων προϊόντων πληροφορικής καθώς και οι αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρικών –ηλεκτρονικών ειδών.

Χαρακτηριστικό του κλάδου, είναι η έντονη γεωγραφική εξάπλωση των αλυσίδων καταστημάτων. Η ταχεία ανάπτυξη των δικτύων πωλήσεών τους, έχει ως αποτέλεσμα τη συνύπαρξη καταστημάτων διαφορετικών εταιρειών σε ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους, σε εμπορικές περιοχές των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, με άμεση απόρροια την εμφάνιση έντονα ανταγωνιστικών συνθηκών. Η πρακτική της δικαιόχρησης του εμπορικού σήματος (franchising) αποτελεί την κύρια μέθοδο επέκτασης των δικτύων πωλήσεων των περισσοτέρων επιχειρήσεων του κλάδου.

Βάσει έρευνας, 25 περίπου επιχειρήσεις εκμετάλλευσης αλυσίδων συγκεντρώνουν αριθμό καταστημάτων λίγο πάνω από 2.800. Ειδικότερα, τα καταστήματα με προϊόντα κινητής/σταθερής τηλεφωνίας ξεπερνούν τα 1.800, αναπτυσσόμενα κυρίως με τη μέθοδο franchising από τις ίδιες τις εταιρείες-παρόχους σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας.

Οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας (με τουλάχιστον 5 καταστήματα τα οποία λειτουργούν «κάτω» από το ίδιο εμπορικό σήμα) παρουσίασαν ανοδική πορεία την περίοδο 2002-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 12%. Το 2009, ωστόσο, οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,8%.

Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις μόνο μέσω των δικτύων καταστημάτων πολυμέσων (δεν περιλαμβάνονται δηλαδή οι πωλήσεις των εταιρειών-παρόχων συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας) σημείωσαν πτώση περίπου 2%, το 2009.

Δείκτης εξέλιξης των συνολικών πωλήσεων των αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας (2002-2009)

ICAP

Πηγή: ICAP - Εκτιμήσεις αγοράς


Στα πλαίσια της μελέτης πραγματοποιήθηκε επίσης χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 6 εταιρειών. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, οι συνολικές πωλήσεις των έξι επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 4,8% το 2008 σε σχέση με το 2007. Το μικτό κέρδος σημείωσε οριακή αύξηση (1,7%), ενώ σημαντική ήταν η αύξηση των λοιπών λειτουργικών εξόδων (κατά 24,11%). Το γεγονός αυτό οδήγησε στην εμφάνιση ζημιών το 2008 έναντι κερδών το 2007. Αντίστοιχα, τα κέρδη EBITDA παρουσίασαν σημαντική πτώση κατά 86,8% το 2008.

H ICAP Group –με €56 εκατομμύρια έσοδα για το 2009 και 1.100 εργαζομένους- είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Διαθέτει γραφεία σε 5 ελληνικές πόλεις, και ισχυρή παρουσία στην Νοτιοανατολική Ευρώπη με θυγατρικές στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Σερβία και στην Κύπρο. Η ICAP Group μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance, της μεγαλύτερης εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξελίσσεται ταχέως σε έναν πολυσχιδή οργανισμό, παρέχοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 μεγάλες κατηγορίες: Credit Risk Services, Marketing Solutions, Management Consulting και People Solutions.