Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την αγορά του franchise στην Ελλάδα
Franchise Market
bannertopleft
Shadow.gr
Γρηγόρης Μικρογεύματα - Coffeeright
PitStopPark.com
Astir Zois advert
NaraCamicie
k2 campus
iScool
Vidneo.gr
Bloodhound
piatsakalamaki
interasfalisi
hot_dog_king

Κατάλογος franchise

Βρείτε το σύστημα franchise που σας ταιριάζει...

Διάλεξε κλάδο:


Διάλεξε κατηγορία:
επιλογή δικτύου με όνομα

Ειδικοί συνεργάτες franchise

Η εγχώρια αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων θα σημειώσει ετήσια μείωση της τάξης του 2%-3% σε όγκο τη διετία 2010-2011.

Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011
  • Η παραγωγή φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος υποχωρεί συνεχώς την τελευταία τετραετία, παράλληλα δε αυξάνεται με έντονο ρυθμό η παραγωγή γάλακτος υψηλής παστερίωσης.
  • H συνολική εγχώρια κατανάλωση γιαουρτιού μειώθηκε κατά 4,6% το 2009/08.
  • Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα εξακολουθεί να παρουσιάζει την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση μεταξύ των λοιπών γαλακτοκομικών προϊόντων.

Ο κλάδος των γαλακτοκομικών προϊόντων κατέχει εξέχουσα θέση στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων, καθώς περιλαμβάνει μερικές από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες ειδών διατροφής της χώρας.

Στην αγορά γάλακτος παρατηρείται αυξημένος βαθμός συγκέντρωσης, παρόλο που δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων. Στον κλάδο επικρατούν μονάδες, οι οποίες διαθέτουν σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό, τον οποίο ανανεώνουν διαθέτοντας σημαντικά κονδύλια για επενδύσεις, εφαρμόζουν σύγχρονες μεθόδους διοίκησης, ενώ μέσω των μεθόδων προώθησης που εφαρμόζουν και του οργανωμένου και ευρύτατου δικτύου διανομής τους, έχουν κατορθώσει να καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της χώρας. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την κλαδική μελέτη «Γαλακτοκομικά Προϊόντα» που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Βασικό σημείο αναφοράς του κλάδου είναι το γεγονός ότι το σύνολο της εγχώριας πρωτογενούς παραγωγής αγελαδινού γάλακτος καθορίζεται από το κοινοτικό σύστημα των ποσοστώσεων (εθνική ποσόστωση 2009: 845 χιλ. τόνοι), το οποίο ωστόσο σύμφωνα με απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2015 θα καταργηθεί.

Η συνολική εγχώρια κατανάλωση γάλακτος παρουσίασε ανοδική πορεία την περίοδο 1999-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 2,5%.

Εγχώρια Αγορά Γάλακτος

Α) Δείκτης εξέλιξης εγχώριας αγοράς γάλακτος (έτος βάσης 1999=100)

Β) Διάρθρωση εγχώριας αγοράς γάλακτος 2009

Πηγή: ICAP GROUP AE

Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα εξακολουθεί να αποτελεί την κυριότερη κατηγορία γάλακτος, καθώς το ποσοστό συμμετοχής στο σύνολο της κατανάλωσης, διαμορφώθηκε σε 42,9% το 2009, παρ’ όλα αυτά παρατηρείται σημαντική μείωση του ποσοστού αυτού τη τελευταία τετραετία.
Αντίθετα, το γάλα υψηλής παστερίωσης αύξησε εντυπωσιακά το ποσοστό συμμετοχής του επί της συνολικής αγοράς. Συγκεκριμένα, το 2009 η εν λόγω κατηγορία κάλυψε μερίδιο 27,0% της συνολικής αγοράς γάλακτος. Το αντίστοιχο ποσοστό για το ισοδύναμο του συμπυκνωμένου γάλακτος, διαμορφώθηκε σε 27,5% το 2009, ενώ η κατανάλωσή του είναι, σε γενικές γραμμές, φθίνουσα.

Η συνολική εγχώρια κατανάλωση γιαουρτιού παρουσίασε πτώση 4,6% το 2009 σε σχέση με το 2008. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας κατανάλωσης καλύπτεται από τα εγχώρια προϊόντα (2009: εισαγωγική διείσδυση 16,6%), ενώ οι εξαγωγές γιαουρτιού παρουσίασαν αύξηση την τελευταία τετραετία.

Δείκτης εξέλιξης της Εγχώριας Αγοράς Γιαουρτιού (1996-2009)

έτος βάσης 1996=100

Πηγή:ICAP GROUP AE

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των παραγωγικών επιχειρήσεων γαλακτοκομικών προϊόντων βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού (βάσει δείγματος 10 εταιρειών), οι πωλήσεις των παραγωγικών επιχειρήσεων γαλακτοκομικών προϊόντων σημείωσαν πτώση 6,45% το 2009 σε σχέση με το 2008, ωστόσο η μείωση του κόστους πωλήσεων (κατά 8,25%) οδήγησε τελικά στη μικρή υποχώρηση του μικτού κέρδους (-2,12%). Τα κέρδη προ φόρου εισοδήματος των εταιρειών του δείγματος ήταν αρνητικά τόσο κατά το 2008 όσο και κατά το 2009, οφειλόμενα κυρίως στα αρνητικά αποτελέσματα δύο εκ των δέκα εταιρειών του δείγματος. Τέλος, τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 2,32% το ίδιο έτος.

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων, παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι για τη διετία 2010-2011, η εγχώρια αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων θα σημειώσει ετήσια μείωση της τάξης του 2%-3% σε όγκο. Επιπλέον, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι τα φαινόμενα υποκατάστασης μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών γαλακτοκομικών προϊόντων θα συνεχιστούν, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα παρουσιάσουν περαιτέρω ανοδική πορεία.

H ICAP Group –με €56 εκατομμύρια έσοδα για το 2009 και 1.100 εργαζομένους- είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Διαθέτει γραφεία σε 5 ελληνικές πόλεις, και ισχυρή παρουσία στην Νοτιοανατολική Ευρώπη με θυγατρικές στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Σερβία και στην Κύπρο. Η ICAP Group μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance, της μεγαλύτερης εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξελίσσεται ταχέως σε έναν πολυσχιδή οργανισμό, παρέχοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 μεγάλες κατηγορίες: Credit Risk Services, Marketing Solutions, Management Consulting και People Solutions.