Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την αγορά του franchise στην Ελλάδα
Franchise Market
bannertopleft
Shadow.gr
Γρηγόρης Μικρογεύματα - Coffeeright
PitStopPark.com
Astir Zois advert
NaraCamicie
k2 campus
iScool
Vidneo.gr
Bloodhound
piatsakalamaki
interasfalisi
hot_dog_king

Κατάλογος franchise

Βρείτε το σύστημα franchise που σας ταιριάζει...

Διάλεξε κλάδο:


Διάλεξε κατηγορία:
επιλογή δικτύου με όνομα

Ειδικοί συνεργάτες franchise

Μειώθηκε σημαντικά η κατανάλωση κεραμικών πλακιδίων δαπέδου και τοίχου τη διετία 2008-2009

Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010
  • Η συνεχιζόμενη υποχώρηση της οικοδομικής δραστηριότητας επηρέασε αρνητικά την εγχώρια αγορά κεραμικών πλακιδίων δαπέδου και τοίχου τη διετία 2008-2009. 
  • Tα κεραμικά πλακίδια δαπέδου κάλυψαν το 78% της εξεταζόμενης αγοράς. 
  • Ο κλάδος χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, από εισαγόμενα προϊόντα που προέρχονται από χώρες με χαμηλό κόστος παραγωγής.

Σημαντικά συμπεράσματα προκύπτουν από την κλαδική μελέτη Κεραμικά Πλακίδια Δαπέδου - Τοίχου που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Στον κλάδο των κεραμικών πλακιδίων δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που ασχολούνται με τις εισαγωγές και το εμπόριο των συγκεκριμένων προϊόντων, σε αντίθεση με την παραγωγή η οποία ελέγχεται από λίγες, μεγάλου μεγέθους βιομηχανίες. Επιπλέον, ο βαθμός συγκέντρωσης στον κλάδο είναι μικρός, καθώς τα μερίδια αγοράς, ακόμα και των μεγαλύτερων επιχειρήσεων, διαμορφώνονται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

Ένα σημαντικό στοιχείο που χαρακτηρίζει την αγορά κεραμικών πλακιδίων, είναι ο οξύς ανταγωνισμός από εισαγόμενα προϊόντα που προέρχονται από χώρες με χαμηλό κόστος παραγωγής, εις βάρος των ποιοτικών εισαγωγών και της εγχώριας παραγωγής. Τα τελευταία χρόνια, μεγάλες εταιρείες του κλάδου προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον υφιστάμενο ανταγωνισμό, δημιουργώντας δικά τους σημεία πώλησης τόσο σε τοπικό όσο και περιφερειακό επίπεδο.

Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς αυξήθηκε την περίοδο 1996-2007, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 3,7%, ενώ το 2008 υποχώρησε κατά 10,6% σε σχέση με το 2007. Λόγω της σημαντικής υποχώρησης της οικοδομικής δραστηριότητας το 2009, η φαινομενική κατανάλωση των εξεταζόμενων προϊόντων εκτιμάται ότι παρουσίασε το εν λόγω έτος περαιτέρω μείωση (31% περίπου).

Αναφορικά με τη διάρθρωση της εγχώριας αγοράς κεραμικών πλακιδίων δαπέδου και τοίχου, σημειώνεται ότι διαχρονικά μεγαλύτερο μέρος της αγοράς καλύπτεται από τα πλακίδια δαπέδου. Συγκεκριμένα, το 2008 εκτιμάται ότι το μερίδιο συμμετοχής τους κυμάνθηκε στο 78%, ενώ τα πλακίδια τοίχου εκτιμάται ότι αντιπροσώπευσαν το 22%. Κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς κεραμικών πλακιδίων είναι το υψηλό ποσοστό εισαγωγικής διείσδυσης, το οποίο εκτιμάται ότι ξεπέρασε το 90% της κατανάλωσης τη διετία 2008-2009.

Διαχρονική εξέλιξη του δείκτη κατανάλωσης κεραμικών πλακιδίων δαπέδου και τοίχου βάσει ποσότητας (1996=100)

Διάρθρωση της αγοράς κεραμικών πλακιδίων δαπέδου και τοίχου (2008)

 ICAP  ICAP

Πηγή: Eκτιμήσεις αγοράς, ICAP Group


Η αγορά κεραμικών πλακιδίων συνδέεται άμεσα με το γενικότερο οικονομικό κλίμα, καθώς η ζήτηση για τα εξεταζόμενα προϊόντα εξαρτάται από την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας. Επίσης, η εξέλιξη των χορηγήσεων στεγαστικών δανείων και δανείων για ανακαινίσεις (κατοικιών, ξενοδοχείων και λοιπών κτιρίων), η οποία με τη σειρά της εξαρτάται από τη διαμόρφωση των επιτοκίων και τη σχετική πολιτική των τραπεζών (όροι δανειοδότησης κλπ.), δημιουργεί προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της αγοράς κεραμικών πλακιδίων.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ο ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 3 παραγωγικών και 21 εισαγωγικών επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2007 και 2008. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού τόσο των παραγωγικών όσο και των εισαγωγικών επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση 11,84% και 9,98% αντιστοίχως το 2008 σε σχέση με το 2007. Τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν το ίδιο έτος κατά 5,46% (παραγωγικές επιχειρήσεις) και 10,78% (εισαγωγικές επιχειρήσεις). Οι πωλήσεις των παραγωγικών και εισαγωγικών επιχειρήσεων κεραμικών πλακιδίων μειώθηκαν κατά 7,27% και 5,28% αντίστοιχα. Τέλος, το κέρδος προ φόρου εισοδήματος των εισαγωγικών εταιρειών μειώθηκε κατά 22,90%, ενώ για τις παραγωγικές επιχειρήσεις το συνολικό καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο το 2008, ενώ το 2007 ήταν κερδοφόρο.

H ICAP Group -με €56 εκατομμύρια έσοδα για το 2009 και 1.100 εργαζομένους- είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Διαθέτει γραφεία σε 5 ελληνικές πόλεις, και ισχυρή παρουσία στην Νοτιοανατολική Ευρώπη με θυγατρικές στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Σερβία και στην Κύπρο. Η ICAP Group μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance, της μεγαλύτερης εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξελίσσεται ταχέως σε έναν πολυσχιδή οργανισμό, παρέχοντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 μεγάλες κατηγορίες: Credit Risk Services, Marketing Solutions, Management Consulting και People Solutions.