Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την αγορά του franchise στην Ελλάδα
Franchise Market
bannertopleft
Shadow.gr
Γρηγόρης Μικρογεύματα - Coffeeright
PitStopPark.com
Astir Zois advert
NaraCamicie
k2 campus
iScool
Vidneo.gr
Bloodhound
piatsakalamaki
interasfalisi
hot_dog_king

Κατάλογος franchise

Βρείτε το σύστημα franchise που σας ταιριάζει...

Διάλεξε κλάδο:


Διάλεξε κατηγορία:
επιλογή δικτύου με όνομα

Ειδικοί συνεργάτες franchise

Κάμψη παρουσιάζει η εγχώρια αγορά των καταστημάτων λιανικής πώλησης κοσμημάτων

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011
  • Οι συνολικές λιανικές πωλήσεις των καταστημάτων κοσμημάτων παρουσιάζουν συνεχή μείωση την τελευταία τριετία (2008-2010)
  • Η αγορά είναι κατακερματισμένη σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων.
  • Έντονος ανταγωνισμός λόγω πληθώρας σημείων πώλησης και ποικιλίας προσφερομένων προϊόντων.

Κύριο χαρακτηριστικό της λιανικής αγοράς κοσμημάτων είναι η ύπαρξη πολλών σημείων πώλησης, διάσπαρτων σε όλη τη χώρα. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων λειτουργεί με τη μορφή ατομικής επιχείρησης. Η ουσιαστική ανάπτυξη του κλάδου του λιανικού εμπορίου κοσμημάτων χρονολογείται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’90, όπου παρατηρείται σημαντική αύξηση του αριθμού των κοσμηματοπωλείων, προκειμένου να καλυφθεί η μεγάλη ζήτηση για κοσμήματα (λόγω και της αύξησης της τουριστικής κίνησης) από εξειδικευμένα καταστήματα.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την κλαδική μελέτη «Καταστήματα Λιανικής Πώλησης Κοσμημάτων» που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται καταστήματα λιανικής πώλησης κοσμημάτων είναι αρκετά έντονος, λόγω της πληθώρας των σημείων πώλησης και της ποικιλίας των προσφερόμενων προϊόντων. Η αγορά της λιανικής πώλησης κοσμημάτων είναι κατακερματισμένη, με αποτέλεσμα τα μερίδια αγοράς ακόμα και των μεγαλύτερων επιχειρήσεων να κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Το τελευταίο διάστημα παρουσιάζουν σταδιακή αύξηση οι πωλήσεις κοσμημάτων μέσω της τηλεόρασης (μέσω ειδικών εκπομπών). Ωστόσο, τα κοσμηματοπωλεία εξακολουθούν να αποτελούν το κυριότερο κανάλι διανομής των ακριβών κυρίως κοσμημάτων.

Οι τρέχουσες δυσχερείς οικονομικές συνθήκες και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά δημιουργούν προβλήματα στο σύνολο του λιανικού εμπορίου και κατ’ επέκταση και στο λιανικό εμπόριο κοσμημάτων. Τα εν λόγω προϊόντα δεν καλύπτουν βασικές ανάγκες των καταναλωτών, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να επηρεάζονται περισσότερο σε περιόδους «κρίσης». Επίσης, η συγκεκριμένη αγορά επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό και από την τουριστική κίνηση (σημαντικό μέρος της ζήτησης κοσμημάτων προέρχεται από αλλοδαπούς τουρίστες) αλλά και την αύξηση της τιμής των πρώτων υλών (χρυσός, ασήμι κ.λ.π.).
Οι συνολικές πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής πώλησης κοσμημάτων παρουσίασαν μείωση 11% το 2009 σε σχέση με το 2008. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων αφορά χρυσά κοσμήματα, διακοσμημένα με πολύτιμους λίθους.

Εξέλιξη του δείκτη της εγχώριας λιανικής αγοράς καταστημάτων κοσμημάτων (2008-2010)

Γεωγραφική κατανομή καταστημάτων λιανικής πώλησης κοσμημάτων 60 εταιρειών (Μάιος 2010)

Έτος βάσης 2008: 100
* Πρόβλεψη

Πηγή: ICAP Group- Εκτιμήσεις αγοράς

Σύμφωνα με την έρευνα, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων 60 εταιρειών (που παρουσιάζονται στη μελέτη) ανέρχεται σε 284. Το 40% (24 εταιρείες) εξ’ αυτών διαθέτουν ένα κατάστημα, ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των εταιρειών που εκμεταλλεύονται δύο καταστήματα (18 επιχειρήσεις). Η Αττική συγκεντρώνει το 56% των καταστημάτων των 60 εταιρειών.

Η υφιστάμενη οικονομική συγκυρία δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας και πλήττει σε μεγάλο βαθμό την ελληνική οικονομία γενικότερα. Ως εκ τούτου, οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές και για τον εξεταζόμενο κλάδο δεν είναι ενθαρρυντικές. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η αγορά των καταστημάτων λιανικής πώλησης κοσμημάτων προβλέπεται ότι θα παρουσιάσει μείωση της τάξης του 29% το 2010, ενώ και για το 2011 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω κάμψη της αγοράς.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης κοσμημάτων βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 29 επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2007 και 2008. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού των εν λόγω εταιρειών αυξήθηκε το 2008 κατά 11,5%. Οι πωλήσεις τους σημείωσαν μείωση 8,7% το ίδιο έτος. Η μεγαλύτερη μείωση του κόστους πωλήσεων (κατά 11% περίπου) οδήγησε στην επιδείνωση του μικτού κέρδους κατά 4,7%. Η μείωση του μικτού κέρδους, σε συνδυασμό και με την αύξηση των λοιπών λειτουργικών εξόδων (κατά 5,5%) είχε σαν αποτέλεσμα τη σημαντική επιδείνωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων το 2008 (μείωση κατά 90,2%). Ως εκ τούτου, τα καθαρά κέρδη προ φόρου εισοδήματος μειώθηκαν το εν λόγω έτος σε ποσοστό 90,8%. Τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 27,8%.


H ICAP Group – με €60 εκατομμύρια έσοδα για το 2010 και 1.200 εργαζομένους- είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Κύπρο. Μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance, παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες: Credit Risk Services, Marketing Solutions,Management Consulting και People Solutions.